Ez még mindig nem a régi, itt megszokott énem. Több levelet kaptam, hogy 1, ha elkezdek valamit akkor azt csináljam rendesen, 2, hagyjam ezeket a nagyon szakmai cuccokat.
A válaszaim: 1, ok. 2, ok.
Bővebben pedig: 1, jó, jó, de most tényleg nem volt időm leírni a történteket. Na jó, őszintén, nagyon rossz kedvem van az utóbbi hetekben és ezért nem írtam. Ezzel pedig eljutok a 2-höz: ezeket megírni nem kell jó kedv csak konspirációs agy.
De most tényleg, azért az index címlapján szerepelni melengeti a májam (bár nem tudom, hogy ott lenni most jó-e vagy sem), pláne, hogy ezzel (itt az eredeti):
A Ryanair az egyébként is indokolt téli szezonbeli járatcsökkentést próbálhatja úgy eladni, hogy közben esetleg másoknak nem járó kedvezményeket sajtoljon ki a reptérből. A Scotwork Magyarország szakemberei tárgyalási szempontok alapján elemezték a Ryanair csütörtöki sajtótájékoztatóját.
"A Ryanair sokadik magyarországi nekifutása 2012 elején, a Malév csődjével egy időben kezdődött. Akkor Michael O'Leary, a diszkont légitársaság vezérigazgatója azzal indított, hogy megkezdődtek a tárgyalások a Budapest Airporttal, miközben Hardy Mihály, a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret üzemeltető Budapest Airport kommunikációs igazgatója azt válaszolta, hogy még nem kereste meg őket tárgyalási szándékkal a légitársaság. Ezt követően Michael O'Leary jelentős kedvezményekről beszélt a reptér részéről, Hardy Mihály válaszában, akkor úgy fogalmazott a kedvezmények mértéke mindenki számára ugyanaz és stratégiai okokból nem tesznek kivételt egyetlen légitársasággal sem.
A Ryanair a múltban is csak addig maradt az
országban, amíg a feltételek elfogadhatóak voltak a számára és az érdekei ezt
kívánták. Valószínűsíthető, hogy ez a jövőben sem fog sokat változni. Jelenleg
pedig nem arról szóltak Michael O'Leary nyilatkozatai, hogy mikor fogja
beszüntetni hazai működését” Tollas Attila
A válaszaim: 1, ok. 2, ok.
Bővebben pedig: 1, jó, jó, de most tényleg nem volt időm leírni a történteket. Na jó, őszintén, nagyon rossz kedvem van az utóbbi hetekben és ezért nem írtam. Ezzel pedig eljutok a 2-höz: ezeket megírni nem kell jó kedv csak konspirációs agy.
De most tényleg, azért az index címlapján szerepelni melengeti a májam (bár nem tudom, hogy ott lenni most jó-e vagy sem), pláne, hogy ezzel (itt az eredeti):
A Ryanair az egyébként is indokolt téli szezonbeli járatcsökkentést próbálhatja úgy eladni, hogy közben esetleg másoknak nem járó kedvezményeket sajtoljon ki a reptérből. A Scotwork Magyarország szakemberei tárgyalási szempontok alapján elemezték a Ryanair csütörtöki sajtótájékoztatóját.
"A Ryanair sokadik magyarországi nekifutása 2012 elején, a Malév csődjével egy időben kezdődött. Akkor Michael O'Leary, a diszkont légitársaság vezérigazgatója azzal indított, hogy megkezdődtek a tárgyalások a Budapest Airporttal, miközben Hardy Mihály, a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret üzemeltető Budapest Airport kommunikációs igazgatója azt válaszolta, hogy még nem kereste meg őket tárgyalási szándékkal a légitársaság. Ezt követően Michael O'Leary jelentős kedvezményekről beszélt a reptér részéről, Hardy Mihály válaszában, akkor úgy fogalmazott a kedvezmények mértéke mindenki számára ugyanaz és stratégiai okokból nem tesznek kivételt egyetlen légitársasággal sem.
A Ryanair kommunikációja hasonlóan
zajlik a világ minden részén.
Fenyegetéssel és szankciókkal strukturálja a tárgyalófeleit még mielőtt
a tárgyalás megkezdődne. Ebbe a sorba teljes mértékben beleillik, hogy 40%-os
járatritkítással fenyegeti a Budapest Airportot, amennyiben az megemeli az
árait. 10 útvonal szűnik meg, 20-at pedig ritkítanak, így 1,2 millióra csökken
az utasok száma, ami 800 ezerrel kevesebb utast jelent. A Ryanair számításai
szerint a repülőtér 800 dolgozót kényszerül majd emiatt elbocsátani.
A megszűnő és gyérülő útvonalak olyan
desztinációk, melyek forgalma a téli időszakban eddig minden évben csökkent. A
légitársaság a bejelentéssel és a várható intézkedésével tulajdonképpen csak
egy megelőző lépést tesz, arra az esetre, ha nem tudja teljesíteni vállalását
és jól használja ki a kínálkozó tárgyalási alkalmat. Erre utal Michael O'Leary
vezérigazgató nyilatkozata, hogy amennyiben csökkentik a reptéri árakat, az
intézkedésük csak átmeneti lesz. Olyan feltételt támaszt a Budapest Airport
felé, ami nem reptéri, hanem magyar hatósági döntés. Kínos lehet egy pozitív
végkimenetel a Budapest Airport számára, mert egy árcsökkentéssel és így az egyedi
díjakkal olyan súlyos precedenst teremtenének, ami a reptér teljes
szerződésállományára kihathat és a jövőben is meghatározná a tárgyalásaik
menetét. Amennyiben egy ügyes átfogalmazással mégis kedvező döntés születik a
Ryanair számára, a légitársaság vezérigazgatója szerint akkor sem fogják
azonnal visszaállítani a járatszámot. Az „átmeneti” időszak pedig várhatóan
pont addig fog tartani, amíg a most kieső célállomások vissza nem nyerik vonzerejüket
a téli időszakból.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése