Translate

2014. december 11., csütörtök

A fehér köpenyes szava

Valójában nem is fehér köpenyes volt. Illetve nem abban a klasszikus formában, hogy például orvos, bár volt rajta némi fehér „pántlika”. Pincér a MOM Park Leroy-ban, én meg vezetőségi ülésen próbáltam adni magam és megoldást találni egy problémára. Na, az lett is.

Bár itt a sorok között számít sokat, én voltam az egyetlen, aki kért enni-inni, kávét stb. A többiek csak nyamogtak valamin, amikor az egyik kollégám zöld teát kért. A pincér ki is hozta és el is ment ahogy kell, a kollégám meg állítgatja a telefonján a stopper óráját. Persze néha válaszol ő is (csak ha kérdezik): kiderült, hogy azért mert beletette a vízbe a filtert, de nem tudta, hogy mennyi ideig kell benne hagynia és amíg a pincér visszatér, addig is tudja, hol tart.

„5-7 perc.” - mondja a másik kollégám
„Honnan tudod, hogy 5-7 perc?” - jött az azonnal kérdés
„Mert a zöld teát 5-7 percig szokták áztatni!”
„Na jó, de honnan tudod? Miért vagy ennyire biztos benne? - majd rám nézett - Te mit gondolsz?”
„Én nem tudom." - válaszoltam -  Nem vagyok nagy teás. Gondolom, amíg zöld nem lesz a víz."
„Csináld ahogy akarod!” - mondta a beleszólós korábbi - „Vagy kérdezd meg a pincért!”
Az meg pont akkor érkezett meg, reagálva a kétségbeesett kézlóbálásomra.
„5-7 perc.” - zárta ki a kételyeket az egyenruhás.
„Na ugye! Megmondtam! Nem tudom, miért nem hiszel nekem!” - mondta győzelemmel telve a tanácsadó
 
Akár itt vége is a sztorinak és nem is lenne nagy jelentősége, ha nem megyek a Marumoto Japán Teaházba egy ügyfél meghívására. A fiatalember, aki kötény nélkül a pincér szerepét játszotta - bár inkább teaszakértőnek mondanám -, szépen elmagyarázta, hogy mennyi ideig érik a cserje, árnyékolják, szedik a leveleket, aztán milyen a víz hozzá, miért hűtik elő azt stb.

„5-7 perc ugye?” - mondom neki okosan
Láthatóan kicsit kitágult a pupillája és nyelt is egyet, de teljes zentudattal válaszolt (a hülyének)
Ezt karácsonyi vettem mindkét szakinak!
„38-40 másodperc. Az utolsó vizet közvetlenül a tealevélre* 7-8 másodpercre.”
(*addig az előhűtő csészébe már elfelejtettem hány másodpercre - a szerk . hahaha)

 Wow. Jó nem? 38-40 mp. Korábban meg a különbség a kicsit jó és a túl jó között volt 120mp. Ott esett le, hogy amit az mond, akit szakértőnek gondolunk, abban ritkán kételkedünk csak. Mondani is fogom a Leroy-ban, hogy a továbbképzésért kreditpontok válthatóak az ügyfélnél.

És most dőljetek kicsit hátra, számoljatok 6,4-ig, csukjátok be a szemetek. hmmmmm-zeeeeeeen. Vagy fordítva. A lényeg, hogy gondoljatok a legutóbbi esetetekre orvosokkal, ügyvédekkel, tanácsadókkal stb.
Tollas Attila

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése